:::: MENU ::::

เค—्เคฐเคนों เค•ी เคธ्เคฅिเคคि

Q1. เคฆूเคฐी เค•े เค…เคจुเคธाเคฐ เค—्เคฐเคนों เค•ी เคธ्เคฅिเคคि ? เคฌुเคง (Mercury) เคถुเค•्เคฐ (Venus) เคชृเคฅ्เคตी (Earth) เคฎंเค—เคฒ (Mars) เคตृเคนเคธ्เคชเคคि (Jupiter) เคถเคจि (Saturn) เคฏूเคฐेเคจเคธ (Uranus)...

๐Ÿ‘‰A target market is a group of customers that the business has decided to aim its marketing
 
efforts and ultimately its merchandise towards market segment
  ๐Ÿ‘‰Positioning is the process by which marketers try to create an image or identity in the minds of  
their target market for its product, brand, or organization
 

๐Ÿ‘‰ Re­positioning involves changing the identity of a product, relative to the identity of competing  
products.
 
๐Ÿ‘‰A brand is the idea or image of a specific product or service that consumers connect with, by  
identifying the name, logo, slogan, or design of the company who owns the idea or image.
 
๐Ÿ‘‰ New product development (NPD): is the the complete process of bringing a new product to  
market. A product is a set of benefits offered for exchange and can be tangible (that is, something 
 
physical you can touch) or intangible (like a service, experience, or belief).
 
๐Ÿ‘‰ Advertising Vs Publicity: Advertising is paid form of ideas, goods and services while publicity  
is not paid by the sponsor.
 
๐Ÿ‘‰ Product life­cycle management (or PLCM) is the succession of strategies used by business 
 
management as a product goes through its life­cycle. The condition in which a product is sold 
 
(advertising, saturation) changes over time and must be managed as it moves through its succession  
of stages.
 
๐Ÿ‘‰. Packaging is the science, art, and technology of enclosing or protecting products for 
 
distribution, storage, sale, and use. Packaging also refers to the process of design, evaluation, and  
production of packages.
 
๐Ÿ‘‰ Advertising is a form of communication for marketing and used to encourage or persuade an  
audience (viewers, readers or listeners; sometimes a specific group) to continue or take some new  
action
๐Ÿ‘‰. Sales promotion includes several communications activities that attempt to provide added value  
or incentives to consumers, wholesalers, retailers, or other organizational customers to stimulate  
immediate sales.

0 comments:

Popular Posts